2 Eylül 2012 Pazar

Domates çorbası

Yeni evlendiğim sene en çok tercih ettiğim çorbaların başında geliyordu. Tabi çorbalarıma yeni çorba tarifleri de ekledim. Yakında hepsini teker teker sizlerle paylaşacağım. :)
Malzemeler:
8 adet orta boy domates
1 adet büyük boy soğan
1 baş sarımsak
2 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı karabiber
1/2 çay kaşığı kimyon (isteğe bağlı)
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tereyağ

Üzeri için:
Kaşar peyniri


Hazırlanışı:
Un ile sıvıyağı düdüklü tencerede biraz kavururuz. Domateslerin kabuklarını soyarız. Soğanları ve sarımsağı doğrayıp tuz hariç tüm malzemeleri düdüklü tencereye koyarak üzerine 5 su bardağı su koyarak pişmeye bırakırız. Yaklaşık 20 dk sonra tencerenin havasını alıp açarız. Üzerine tuz ve tereyağını ekleyip el blender'i ile karıştırırız. Topaklanma ve pürüz olmaması gerekiyor. Bazısı ayrıca domates salçası koyabiliyor. Ben tercih etmiyorum. Arzuya göre bir yemek kaşığı ekleyebilirsiniz.

Üzerine isteğe göre -ki ben çok seviyorum :)- kaşar peynirini istediğiniz ölçekte rendeleyip atarsanız tadına tat katmış olursunuz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dostlarımın güzel yorumları